enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp

Metaverse Teknoloji Nedir veya Ne Demektir (Metaverse Dünyası Sanal mı Gerçek mi?)

Günlük hayatımıza ne zaman etki eder bilinmez fakat Metaverse teknoloji dünyasının yeni gündemi
olmaya çoktan başladı bile.. Metaverse ne demek, neyi amaçlıyor? Tüm merak edilenlerin cevabı madde madde bu yazıda…

Metaverse Teknoloji Nedir veya Ne Demektir (Metaverse Dünyası Sanal mı Gerçek mi?)
7 Ocak 2022 20:40 | Son Güncellenme: 7 Ocak 2022 20:41
A+
A-

1- Son dönemlerde sıklıkla duyulan Metaverse, meta öte ve verse evren kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşmuştur. İnternet,
arttırılmış gerçeklik ve tüm sanal ortamların bir arada bulunduğuı bu kavram, kollektif bir sanal paylaşım alanı olarak da ifade edilir.

2- Bu kavram ilk defa 1992 yılında Neal Stephenson tarafından kullanılmış ve arttırılmış gerçeklik teknolojisi ile tekrar popüler hale
gelmiştir. Gerçeğe yakın olacak şekilde tasarlanan bu sanal dünyada büyüyüp gelişme insanların karar ve eylemlerine bağlıdır.

3- Yaratıcılığı ciddi oranda açığa çıkartacağı tahmin edilen bu ortam, özellikle işletmeler ve markalar açısından son derece faydalı
olacaktır.

4- Metaverse; video konferans, oyun kripto para birimleri, e-mail, sanal gerçeklik ve canlı yayın gibi farklı dijital sektörlerin bir araya geldiği bir sanal dünyadır.

5- Bütün bunların nasıl bir araya geleceği üzerinde çalışmalar devam etse de Facebook CEO’su Mark
Zuckerberg gibi isimler bu alandaki ticari potansiyeli çoktan görmüş durumda..

6- Aslında şu an gerçekte var olmayan bir şey olan metaverse; tek bir ürün, tek bir oyun ya da tek
bir şirket tarafından yaratılmıyor.
Metaverse daha çok iş bilgi ve iletişim araçlarının hep birlikte bir sarmal halinde çalıştığı 3 boyutlu internet sunucuları ağına benzetilebilir.

7- Metaverse aslında bizim fiziki dünyada yaşadığımızın dijital suretidir. Nasıl Microsoft Word’de
oluşturduğunuz bir belgeyi mail aracılığı ile bir başkasına gönderiyorsanız, metaverse’deki parçalar da değer ve işlevlerini koruyarak bir başka ekosisteme geçebilir.

8- A şirketinden NFT olarak satın alınan sanal bir sanat eseri, B şirketinin yarattığı bir oyundaki evin
duvarında sergilenebilir.

9- Metaverse’de oyun oynayıp çalışabiliriz.
Örneğin Jane isimli bir kişi Facebook’ta 3 boyutlu bir avatar yaratıp bunu sanal toplantılara gönderebilir.
İşten sonra Jane arkadaşlarıyla birlikte sanal konserlere gidebilir ve bunların avatarları
seyirciler arasında yerini alabilir.

10- Müzik sona erdiğinde, solist “tişört almıyor musunuz?” diye sorabilir ve Jane ile arkadaşları tıpkı
bugün bizlerin Amazon gibi sitelerde yaptığımız gibi sanal standlardan beğeneceği bir tasarım
arayabilir.

11- Jane kripto para birimleri kullanarak satın aldığı tişörtü birine kolaylıkla ödünç verebilir. Bu basit
senaryoda şirket iletişim araçları, canlı etkinlik yayını, e-ticaret ve değeri olan bir şeyin paylaşımı söz
konusudur.

12- Bu senaryonun uygulanabilir olması ve çalışması için her sağlayıcının, avatar ya da tişört gibi
varlıkları uyumlu ve transfer edilebilir şekilde tasarlaması gerekmektedir.
Peki altyapılar ve cihazlar Metaverse için yeterli mi?

13- Metaverse; ultra hızlı, gecikmenin neredeyse hiç yaşanmadığı internet bağlantısı her yerde olmadığı
müddetçe hiçbir yerde hiçbir zaman tam potansiyeline ulaşamayacak..

14- Akıllı telefonlar hayatımıza girmeden önce var olan Second Life, gerçek zamanlı etkileşimler sağlayamadığı için kullanıcıların ilgisini kısa zamanda yitirmişti..

15- Bugün hayatımızda olan 4G bağlantısı Fortnite gibi birden fazla kişinin aynı anda kullandığı
uygulamaları destekleyebiliyorken, zamanda hiçbir gecikme olmaması gereken yüzlerce eşzamanlı
yayını kaldıramayacaktır.

16- Tam da bu sebepten ötürü dünyadaki bütün mobil sağlayıcılar 5G’ye milyarlarca dolar harcıyor ama metaverse için 6G’ye bile ihtiyacımız olabilir..

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.