enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp

Kültür & Sanat

İsmailbey Külliyesi; Şehrin kuzeyinde yer alan ve bugün de Şehinşahkayası diye anılan bir tepenin üzerinde bulunmakta olup meyilli araziye göre iyi bir konumda oturtulmuştur. Ait olduğu yüzyılın en önemli vakıf topluluğu olarak öne çıkan külliye cami, imaret, medrese, sıbyan mektebi, türbe, han ve hamam gibi yapılardan meydana gelmiş olup kütüphane,...
Kastamonu halk edebiyatının kuvvetli merkezlerinden biri olarak bilinir. Maniler bilhassa köylerde bağ ve bahçelerde çalışan kadınlar tarafından yapılır ve söylenirdi. Aşağı, yukarı Kastamonu İl ve İlçelerinde 20 sene öncesine kadar köylü olup da mani bilmeyen kadın yok denecek kadar azdı. İl Merkezi, Daday, Tosya, Taşköprü ve Araç köylerinde 3500'e yakın...
Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu-TAŞFED tarafından bu yıl ilki gerçekleştirilen "Dr. Nevin Halıcı Yemek ve Mutfak Kültürü Ödülü" Yılın En İyi Şerbetçisi” ödülüne Kastamonulu hemşehrimiz Şerbetçi Ali Baba layık görüldü.
YAZ TATİLİNDE NEREDEYDİM : TAŞKÖPRÜ Öncelikle benim gördüğüm Taşköprü çok büyüyor. Aman dikkat! Plansız ve düzensiz büyürse herkes mağdur olur. Her önüne gelen yer imara açılmamalı. Tarım alanları korunmalı. Yerleşimler açgözlü, gözünü para hırsı bürümüş kişilerin inisiyatifine bırakılmamalı. Tertip ve düzen içerisinde, Taşköprü’ye kimlik kazandıracak geçmişi ve bugünü yansıtan bir...
Kastamonu Destanı şiirini yazan Aşık Yorgansız; Kastamonu Merkez Hisar ardı Hacı Hamza Mahallesi’nde doğdu. Babası Kasap Hüseyin Ağa, annesi ise Aşık Zikri’nin kızı Cemile Hanımdır. Ailesinin tek oğludur. Nüfus kayıtlarında soyadı da Halil Bayraktaroğlu olarak yazılıdır.
Kastamonu’da Fanilacılık ve Özellikleri   Kastamonu Fanilası yöresel el dokuma sanatlarından biridir. Fanila yapımı hakkında bilinen en önemli bilgi Kurtuluş Savaşı sırasında ordunun iç giyim eşyasının Kastamonu fanilalarından karşılandığıdır. Geçmişte sadece iç giyim olarak kullanılan fanilalar, zamanla modernize edilmiş ve çeşitli renkler, farklı süslemelerle zenginleştirilerek dış giyim özelliği de kazanmıştır....
Kastamonu Ahşap sanatı, kültürümüzde yüzyıllardır önemli bir yer tutan ve çok ilgi çeken çeken bir oymacılık uğraşıdır. Anadolu-Türk kültürünün oluşmaya başladığı ilk zamanlardan bu yana Kastamonu'da ahşap sanatıyla uğraşmak birçok kişinin gözdesi olan ve meslek olarak da devam ettirilen bir zanaat dalı olmuştur. 
Tosya'da bıçakçılığı simge haline getiren Ali Bayraktır. Ali Bayrak'ın çok sanatkar olduğu, süslemeli çakılar ve bıçkılar yaptığı, bölgede büyük bir ün yaptığı bilinir. Halihazırda bıçakçılık yapan esnafın ustasıdır.
“Porselen sanatının zarafetinin izleri Kastamonulu porselen sanatçısının el emeği göz nuru 186 parçadan oluşan porselen eserler özel ilk kişisel sergisinde buluştu.
Yol üzerinde veya kasabalarda yolcuların konaklamalarına yarayan hanlar, sosyal ve ticari hayatın önemli merkezleri arasında bulunmaktaydı. Avlularında dükkanların olduğu, katlarında yolcuların dinlenebileceği odaların bulunduğu bu yapılar, günümüzde işlevlerini değiştirerek varlıklarını sürdürmektedirler. Türkiye'nin ve Kastamonunun birçok yerinde bulunan bu nadide eserlerin bazılarını sizler için derledik.
Çobanoğulları Beyliği’nin yerini alan Candaroğulları’nın tarih sahnesine çıkışı, devirle ilgili kaynakların yetersizliği yüzünden tam olarak bilinmemektedir. Bir süre Eflâni’de oturan Süleyman Paşa, Kastamonu ve Safranbolu’yu alarak hâkimiyet sahasını genişletti ve beyliğin merkezini Kastamonu’ya nakletti. 1331-1332 yıllarında Safranbolu ve Kastamonu’ya uğrayan seyyah İbn Battûta, Süleyman Paşa’nın vakur ve heybetli bir hükümdar...
İkinci Bölüm : Düştük yollara, artık dönüş vakti. Cidden daha kalabilseydik kalırdık. Sevdik, beğendik ve ilk fırsatta İstanbul’da kalan sevdiklerimizle tekrar gelmek üzere ayrıldık. Hatta şimdiden Sinop’u özledik.
Kastamonu Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü tarafından düzenlenen "Cumhuriyete Giden Yol: Tarihi Perspektiften Türkiye ve Kazakistan Örneği" başlıklı konferans, 17 Ekim 2024 tarihinde Merkez Kütüphanesi Sezai Karakoç Salonu’nda yapıldı.
Taş Baskı düz beyaz ya da krem kaput bezi üzerine, ıhlamur ağacından elle oyularak veya kabartma olarak yapılmış bitkisel ve geometrik mo­tif işli değişik boyutlardaki ahşap kalıpların, özel hazırlanmış tek renkli boyaya batırılıp basılması suretiyle meydana getirilmektedir.
Tarihte İlk Hamamlar, Tarihte ilk hamamın M.Ö. 2500 yılında Dravidler tarafından yapıldığı bilinmekte. Geleneksel hamam mimarisi Yunan medeniyetinde sıklıkla karşımıza çıkar. Roma -Bizans dönemindeki hamamlara Lavatrina ve Balneya gibi isimler verilirken, bu kültür zaman içinde evrilerek Osmanlı mimarisi ile gelişmiş ve Türk hamamı tarzına kavuşmuştur.
Kastamonu'da tarih boyunca, Yöresel el dokumacılığı, Ahşap oymacılık, kündekari, müzik aletleri, İğne oyası, Tel kırma ve geleneksel mutfak araç gereçleri yapımı öne çıkan ahşap el sanatlarından biridir. Ahşap el sanatlarının yanı sıra dokuma el sanatları ve bakırcılık da Kastamonu da öne çıkan el sanatlarından en önemlileridir.
KAS-DER Maltepe Şubesinden örnek etkinlik. Türkan Saylan Kültür Merkezinde düzenlen tiyatro etkinliğinde Kastamonulu sanatçı Sedat Kaya’nın Stand-Up Show gösterisinde izleyenler unutulmaz anlarla dolu bir gece yaşadılar.
Çeyizlerin olmazsa olmazı Daday Selalmaz Bezinin Ürünleri, kendine özgü yöntemlerle elle ve basit aletlerle (çıkrık, kelebe, çağ, dolap, masura) ağaç tezgahlarda dokunan, standart bir üretimi olmayan ürünlerdir. Birbirine benzerler ancak; tıpa tıp aynısı değillerdir. Bu nedenle kendine özgü kıymetleri vardır.